onsdag 12. juni 2013

Orin ♥

Sist søndag, den 9 juni, ble min kjæreste skatt og vakreste lille Orin påkjørt og drept.
Sjåføren som kjørte på han, bare kjørte videre og lille Orin lå igjen i grøfta, død.
Mitt hjerte brast, og sorgen er uendelig tung å bære.
 
7 år fikk jeg dele sammen med Orin, 7 år fylt med gleder og sorger,
men mest av alt er de fylt opp av vakre minner av en stor personlighet ♥
Denne vakre lille skapningen satte dype spor etter seg,
og jeg er så uendelig takknemlig for de mange vakre øyeblikkene vi delte ♥
********************
Last Sunday, 9th of June, my dearest and most precious little Orin was hit by a car and killed.
The driver just drove on, and Orin was left alone in the ditch, dead.
My heart broke, and the sorrow is eating me up.
 
I got 7 years together with Orin, 7 years with joy and sorrows,
but most of all are these 7 years filled with wonderful memories of this awesome personality ♥
This beautiful little dog made some deep traces,
and i am so grateful for all the wonderful moments we shared  ♥
 
 
 
 

 
Orin som liten valp, hos oppdretter Sunstreaker.
**********************
Orin as a pup, photo taken at his breeder Sunstreaker.

 
Orin, på besøk hos oss tidlig i august 2006 :)
*****************
Orin, visiting Our home early in August 2006 :)

 
Orin, den dagen han kom til oss ♥
***************
Orin, the day he moved in with us ♥


 
Orin var i lokalavisa i januar 2008
***************
Orin was in the local newspaper in January 2008

 
Orin på utstilling ♥
************
Orin on a show ♥



 
Orin skuer utover gården hos oss i juli 2011
***************
Orin on our farm in July 2011

 
Orin flyttet inn hos oss sommeren 2006,
og han var en mammadalt fra første dag!
Hvor enn jeg gikk, gikk han etter :)
Han ville helst sitte, ligge eller stå på fanget mitt,
så lenge han fikk være i nærheten så var han lykkelig ♥
Ingen kunne kose som Orin, han la en labb på hver side av halsen min,
og la kinnet sitt imot mitt og koste ♥
Han var sær, sur og grinete og ville sjelden kose andre mennesker.
Men var du hans "spesielle" person, så fikk du en real omgang med skikkelig kos ♥
 
Orin ble den "ungen" jeg ikke kunne få,
og all min kjærlighet ble strødd over denne fantastiske lille hunden på 27 cm og hele 4 kg ♥
Han etterlater seg ett stort tomrom i hjertet mitt, og i livet mitt.
******************************
Orin moved in with us in the summer of 2006,
and he was a mummysboy from day one!
Where i went, he went with me :)
Orin was most happy when he could sit, lie or stand on my lap,
as long as we where together he was happy ♥
Nobody could cuddle the way Orin did, he used to put one paw on each side of my neck,
and then he put his cheek against my cheek ♥
He was cranky, snappy and angry, and would rarely cuddle and be cuddled by other People.
But if you was one of his "special" People, he would cuddle you alot ♥
 
Orin became the "child" that i couldn`t get,
and all my love was sprinkled across this awesome little dog that was only 27 cm and 4 kg ♥
He leaves a big empty Place in my heart , and in my life.

 
Hvil i fred, lille Orin ♥
Mamma savner "Prinsessen" sin noe fryktelig.
Vi møtes igjen ♥
******************
Rest in Peace, my dear Orin ♥
Mummy misses you terrible.
We meet again ♥

37 kommentarer:

bestevenn sa...

Jeg føler virkelig med deg, Maya. Noe så forferdelig. En hund er noe av det kjæreste man kan ha. Og at noen bryr seg så lite i tillegg når uhellet er der, viser bare hvor lite innhold de har i sitt liv. Jeg sender deg en varm klem.

Karina Bunkenborg sa...

Åh hvor er det bare synd for dig! Virkelig trist at høre. Håber at tiden kan læge dine sår lidt. Man bliver bare så glad for ens kæledyr og det er så utrolig hårdt når de dør. Håber du snart må blive glad igen!

RitaK sa...

Noe så ufattelig trist Maya :( For en hundeelsker er vel dette noe av det verste som kan skje... Stakkars dere! Tårene triller, og jeg føler virkelig med dere. Har en liten hund selv, som er min bestevenn og "minstebarnet" mitt (selv om jeg har 2 store barn), og jeg orker ikke engang tenke på hvordan det ville bli om noe sånt skulle skje... Sender varme klemmer til dere <3 Og den bilføreren håper jeg virkelig har verdens dårligste samvittighet og stygge mareritt om natta resten av livet!!!!

Wenche sa...

Så vakkert og rørende skrevet, vennen ♥
Tenker masse på deg og hva du går gjennom i disse dager. Og det er ikke fritt for at en tåre presser på i øyekroken når jeg leser innlegget ditt.
Glad i deg ♥
Varme klemmer fra Wenche ♥

Sylvia Zet sa...

I am so sorry Maya.... he was a very unique and cute looking little follow and I am sure his life with you was full of happiness

Aina sa...

Nydelige bilder av en nydelig liten hund, Maya. Og nydelige ord til den lille skatten deres. Uansett hvor mange dyr en mister, så har de et eget rom i hjertene våre, hvor vi kan besøke dem når vi vil. Og etter hvert når sorgen slipper taket litt, så husker vi helst de gode minnene, og kan le litt av alle de rare tingene de har gjort. Det er så hjerteskjærenede vondt å miste noen en er glad i, og jeg føler virkelig med dere.

Trøsteklem fra Aina

The Craft Bucket sa...

So sorry for your loss and so sudden. Gorgeous photographs and treasured memories. Jane x

Nina Macaulay sa...

♥ Nydelig ord og så fine bilder, mange gode minner ja, men så trist med en så brått bortgang. Tenker på dere ♥
Klem fra Nina ♥

Åse-May sa...

Uff så trist...så nydelig hund også. Eg har to hunder og tenker med skrekk og gru på at dei skulle fått samme skjebne.
Føler med deg og håper med tiden du skaffer deg ein ny, sjølv om det er litt tungt no. klem åse-may

Knerten sa...

Så nydelig minneord til ære om Orin, du skriver så vakkert, og Orin har vært et kjært familiemedlem som nå har gått bort så altfor tidlig..
Føler med deg i sorgen, Maya <3

Klemmer i fleng
Turid

Pop's Cards sa...

Awwww sweetie that is so so sad, I am sending you big hugs and healing thoughts, love Pops x

Unknown sa...

Uff! At noen kan gjøre noe sånt! Søte lille Orin♥ Sender dere masse klemmer fra alle hos her♥♥

Bea sa...

Å nei, tenk å oppleve noe sånt, jeg blir sint når jeg leser at bilføreren bare kjørte videre, grusomt rett og slett.
Og nå håper jeg du etterhvert klarer å komme over tapet og at du klarer å kose deg med alle gode minnene om han.

Mange klemmer fra Beate aka Beacarona

Helle sa...

Maya-mor,så trist...
Du verden for en liten hjerteknuser..
Håper sjåføren viser seg som en voksen og melder seg...
Tanker til dere
Klem fra Helle

My Hyde Away sa...

Føler så med deg Maya. Disse små hjerteknuserne er store personligheter som tar stor plass i hjertet. Veldig godt skrevet. Tankene går til dere. God klem.

Lau W sa...

Oh no, so sad news, i'm so sorry !
Your baby was beautiful...I think of you my friend. xxx

Jannhild sa...

Kjære Maya, så nydelig skrevet!!
Føler sånn med deg!!

Gode klemmer fra meg!
Janhild

Turid sa...

Uff, dette var trist å lese Maya. Sender over gode tanker og gode klemmer <3 <3

Turid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Nora sa...

Very sorry for the loss of your beloved Orin, Maya.
Big hugs,
Nora

Sanne sa...

Jag blir så ledsen när jag läser och ser de fina bilderna...Förstår att du är helt förstörd...Vilka hemska och okänsliga människor det finns...
Många varma tankar och kramar!
Sanne

Sanne sa...

Jag blir så ledsen när jag läser och ser de fina bilderna...Förstår att du är helt förstörd...Vilka hemska och okänsliga människor det finns...
Många varma tankar och kramar!
Sanne

Pinklady 68 sa...

Å, noe så forferdelig! Føler med deg i sorgen Maja. Vakkert skrevet og mange fine bilder av din kjære hund.

En varm klem fra meg.

Ida sa...

Artig liten fyr!:))
Det er altfor mange uten samvittighet...Denne saken håper jeg virkelig blir oppklart.
Føler med deg, man blir så glad i disse herlige skapningene!:))
Klem.

coops sa...

I am so sorry maya.sending you lots of hugs.


nic.xx

Iren sa...

Føler så med deg Maya <3 har ikke ord for det du nå må gå igjennom. Det er bare så trist :( tror dette er det negative med å ha hund det å miste dem. De er jo våre barn og vi har jo ingen å miste.

Tenker på deg og håper at tiden vil lege noen av dine sår. Håper du etter hvert greier å se på alle gledene du hadde med ham og minnes de.

Klem fra Iren og hundene

Jeanette Torvmark Tinholt sa...

Så utrolig trist, jeg kan virkelig føle smerten og savnet ditt. Jeg blir sint når jeg hører at den personen som kjørte på bare stakk av, grusomt er det. Man blir så ufattelig glad i disse firbente og livet uten føles tomt. Det var noen nydelig ord du har skrevet om din Orin. Tenker på deg og sender deg mange klemmer

MereteN sa...

Gode lille Orin.
Tenker mye på deg om dagen, Maya. Stor klem fra meg
Merete

Heidi sa...

Det var trist å lese.
Jeg har to hunder selv og kan ikke forestille meg Åsen det føles å miste følgesvennen sin på den måte.

Varme klemmer til deg.

Heidi:):)

Anneke sa...

lovely photo,s from a sweet doggie.
regards from Ann

❤ Kaia sa...

Åååå kjære Maya..
For noen nydelige bilder av prinsessa di......og så fint som du har skrevet.. De to siste bildene av deg og Orin var helt fantastisk flotte.....
Mitt hjerte blør og tårene mine triller sammen med deg....Jeg vett akkuratt hvilken plass han hadde i hjertet ditt.... Ingen var som han, skjønne gutten......

Stor tårevåt klem fra Kaia....
som tenker på deg hele tiden,,,,,

♥ Mys ♥ sa...

Føler med deg Maya.
Dette må være alle kjæledyreieres mareritt. Jeg har 9 kjæledyr, 6 katter, 2 hunder og 1 chinchilla og INGEN å miste. Iallefall ikke på denne måten - kun av alderdom, nesten ikke da en gang.
Ta vare på de gode minnene!
*Varme klemmer fra Inger*

May Brit sa...

Så trist å høre at du mistet din kjære lille venn på den måten. Jeg føler med deg i sorgen, og vil så gjerne skrive akkurat de riktige ordene som kan trøste deg. Men så finner man bare ut at det er nok ingen ord som kan trøste i en sånn situasjon likevel. Derfor sender jeg bare en masse varme klemmer din vei. Så håper jeg at en dag vil det dukke opp en ny liten venn som kan fylle ditt hjerte med glede og sprudlende kjærlighet som bare en hund kan <3

Marita sa...

Kjære kjære Maya, dette var veldig trist. Jeg føler så med deg♥. Gråt når jeg leste dette. Har selv hund og vet hvor knyttet man blir til disse flotte dyrene.Du har lagt ut noen flotte bilder av Orin, og skjønner godt at du alltid vil ha han med i ditt hjerte♥. Håper denne saken blir oppklart.

Masse klemmer og varme tanker fra Marita♥

Mea sa...

Kjære Maya,

Dette var virkelig trist og jeg føler så med deg. Nydelige bilder av din kjære Orin.

Klem fra Marlene

Kjersti Gulliksen sa...

Så nydelig Orin var. Trodde først det var en pusekatt du snakket om jeg, men forstår nå at det var hunden din og din beste kompis som ble drept. Forstår hvor forferdelig du har det, men håper du kan bli glad igjen snart. Husk på alle de gode minnene du har av han. Jeg er så sjokkert over at folk gjør slikt uten å tilkalle verken politi eller noe. Hadde jeg kjørt på en hund eller katt så hadde jeg ikke tenkt på noe annet enn å få den til veterinær så fort som overhode mulig, så får heller penger komme i annen rekke. Tror det er mange bilførere som er redd for at de skal måtte betale noe, og derfor heller å la et lite liv lide seg til døde. Utrolig at folk ikke skjønner dette. Senest på onsdag så fant jeg en katt ihjelkjørt i en grøft. Jeg var den eneste som stoppet for å se om han levde, men selv om han var død så gikk jeg og ringte på hos alle husene bortover veien for å prøve å finne ut hvem som eide han. Det er ikke noe mer enn det alle burde gjøre. Både jeg og en av naboene kom for sent på jobb den dagen, men det får ikke hjelpe. Han ringte rundt til de han kjente der for å høre om de visste noe hvem som eide den. Han fikk ikke tak i noen da, men han lovet å ringe rundt så fort han kom fra jobb. Han har tydeligvis gjort det, for katten var borte da jeg kjørte forbi der på kvelden. Syns så utrolig synd på de som fikk den triste beskjeden, men det er tross alt bedre å vite hva som har skjedd. Hadde de som gjorde dette meldt seg så hadde man kanskje ikke hatt så forferdelige tanker om hva man har lyst til å gjøre med de heller. Det er jo slikt som kan skje for alle som ferdes i bil, tror ikke det er mange som gjors på, men hvorfor kan de ikke bare stoppe og tilkalle politi, dyrebeskyttelsen, i allefall gjøre noe. Pusen min var chippet, og jeg regner med at din kjære hund også var merket slik at du fikk han tilbake, eller fant du han selv? Pusen min lå utenfor døra, og jeg vet ikke hva som har skjedd med han om han er kjørt på eller har skadet seg på annen måte, men han var i alle fall død da jeg kom hjem. Nå har jeg vært så heldig at jeg har fått en ny liten pelsklump som ligger og varmer tærne mine her jeg sitter, men det at han er her nå tar ikke vekk såret etter min kjære Pontus. Lille Markus som ligger her nå er derfor en innepus, i alle fall til jeg får et annet sted å bo som egner seg bedre til å ha utekatt. Håper du får deg en ny liten venn igjen etter hvert, selv om det kanskje er helt utenkelig akkurat nå. Tok meg nesten et år før jeg orket tanken på å skaffe meg en ny pus i allefall, og de får man jo tross alt hivd etter seg hvis man vil, men hver liten krabat er jo et verdifullt liv som ingen har rett til å ta fra oss. <3 <3 <3

Lena Katrine sa...

Hei på deg Maya-mor!

Sitter her og leser og ser på bilder, og tørker både snørr og tårer...
Vil bare du skal vite at jeg tenker på deg, og føler med deg ♥

Go'klem fra meg til deg

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Populære innlegg